Lägenhetsunderhåll – Tillval

Höj standarden i din lägenhet med tillval

Du har möjlighet att göra tillval för att höja standarden på din lägenhet. Installerade tillval räknas som en höjning av lägenhetens standard och det innebär också en hyreshöjning. Reparation och underhåll av installerade tillval utförs sedan av AB Bostäder. Installerade tillval följer alltid med lägenheten och kan inte väljas bort. AB Bostäder kontrollerar och godkänner att beställda tillval kan genomföras.

Nu öppnar vi för beställning av Tillval igen

Efter att vi haft stopp för nya Tillvalsbeställningar under en tid släpper vi nu på möjligheten igen. Du hittar formulär för beställning längre ned på sidan.

TillvalHyreshöjning (riktpriser)Engångskostnad
(per utrymme)
Diskmaskin82 kr/mån500 kr
Duschhörn85 kr/mån500 kr
Tvättmaskin97 kr/mån500 kr
Torktumlare50 kr/mån500 kr
Förinstallation för diskmaskin30 kr/mån500 kr
Förinstallation för tvättmaskin/torktumlare30 kr/mån500 kr
Markis upp till 2,5 m bred61 kr/mån1000 kr
Markis 2,5 - 4 m bred145 kr/mån2000 kr
Markissida (vindskydd)25 kr/sida/mån500 kr
Altangolv7 kr/m²/mån500 kr
Altantak inkl staket24 kr/m²/mån500 kr
Skärmvägg17 kr/lm/mån500 kr
Staket9 kr/lm/mån500 kr

Förinstallation innebär indragning av el/vatten/avlopp. Kostnaden tillkommer om godkänd förinstallation saknas vid tillval av maskin eller om du vill installera din egen maskin.

För att beställa

Fyll i din tillvalsbeställning här och skicka in.

När vi fått din beställning kontaktar vi dig för att kontrollera och godkänna att åtgärderna kan genomföras. Priserna för hyreshöjningen måste sedan förhandlas med Hyresgästföreningen och du får efter det skriva på en tillvalsbeställning med fastställd hyreshöjning och engångskostnader.

Engångskostnaden debiteras på din hyresavi direkt när tillvalen är installerade och då höjs även hyran.

Frågor gällande tillval besvaras av Anders Krantz, 0510-770812 eller anders.krantz@lidkoping.se.

Sidan uppdaterad 2022-08-23