Lägenhetsunderhåll – Tillval

Höj standarden i din lägenhet med tillval

Nu har du möjlighet att göra tillval för att höja standarden på din lägenhet. Eftersom ett tillval räknas som en permanent höjning av lägenhetens standard, och reparation och underhåll av tillval utförs av AB Bostäder, kommer det att påverka hyran. Tillval och hyreshöjning följer alltid med lägenheten.

AB Bostäder kontrollerar och godkänner att tillval kan genomföras i lägenheten.

Tillvalsblankett

TillvalKontantinsatsHyreshöjning
duschhörn/duschvägg500 kr50 kr/mån
diskmaskin500 kr85 kr/mån
tvättmaskin500 kr85 kr/mån
torktumlare500 kr85 kr/mån
förinstallation för diskmaskin500 kr30 kr/mån
förinstallation för tvättmaskin/torktumlare500 kr30 kr/mån

Förinstallation innebär indragning av el/vatten/avlopp. Kostnaden tillkommer om förinstallation saknas vid tillval av maskin eller om du vill installera din egen maskin. Vid beställning av mer än ett tillval per rum samtidigt, betalas en kontantinsats/rum.

TillvalKontantinsatsHyreshöjning
Parkettgolv (sovrum, hall)
Beställs i samband med HLU-beställningen.
0 kr3,50 kr/m²/mån
Markis (balkong 2,5 m)1000 kr35 kr/mån
Markis (balkong 4,0 m)2000 kr65 kr/mån
AltanFaktisk kostnad-

AB Bostäder avgör och meddelar om lägenheten har möjlighet till markis eller altan.

För att beställa

Ladda hem Tillvalsblankett här eller hämta den på vårt kontor Mellbygatan 3. Lämna eller skicka sedan in blanketten till oss. Vi tar kontakt med er för att kontrollera och godkänna vilka åtgärder som kan genomföras och du får då veta kostnaden för parkettgolv och altan.

Frågor gällande tillval besvaras av Anders Krantz, 0510-770812 eller anders.krantz@lidkoping.se.

Sidan uppdaterad 2018-04-11

Tillbaka till toppen av sidan