Lägenhetsunderhåll – HLU

Hos oss är det du som bestämmer när ditt lägenhetsunderhåll ska utföras, därav förkortningen HLU, Hyresgäststyrt Lägenhets Underhåll. Beställning av lägenhetsunderhåll görs i början varje år och utförs sen löpande under året.

Du kan beställa underhåll utan kostnad om åtgärdsåret är 2021 eller tidigare. Om åtgärdsåret är 2022 eller senare debiteras tidigareläggningskostnaden på din hyresavi när underhållet är klar. Avstår du planerat underhåll får du en årsrabatt som dras av på hyresavin för december.


Beställ ditt underhåll på Mina sidor

Med anledning av coronavirus/covid-19 gäller att ingen ska vara hemma i lägenheten när hantverkarna utför underhållet. Om du inte kan vara ifrån din lägenhet på dagtid mellan klockan 07.00-16.00 ber vi dig att INTE beställa något underhåll i år.

För att se och beställa ditt underhåll loggar du in på Mina sidor och klickar på Underhållsstatus under rutan Funktioner.

  •  Klicka på Hyresgäststyrt underhåll
  •  Skriv dina val av tapet/golv i fältet Notering.
    Valen måste fyllas i innan du lägger beställningen i kundvagnen.
  • Klicka Lägg till i kundvagn
  • Gå till kassan, skicka din beställning

Det här kan du välja

Har du inte tillgång till dator för underhållsbeställning kan du ringa Eva Broberg 0510-770822.

Tänk på innan hantverkaren kommer

På grund av rådande omständigheter med coronavirus/covid-19 så gäller att ingen ska vara hemma i lägenheten när hantverkarna utför underhållet.

Beställer du golv eller slipning av parkett måste du själv flytta ut alla möbler ur rummet. Beställer du målning/tapetsering ska möbler flyttas ur eller ställas mitt i rummet. Det ska finnas en fri yta från väggen på 1,5 meter. Målaren täcker sen över dina möbler med plast.

Du får ett meddelande via brev innan vi påbörjar underhållet.

Frågor gällande HLU besvaras av Eva Broberg, 0510-770822 eller eva.broberg@lidkoping.se.

Sidan uppdaterad 2021-03-17