Felanmälan

Felanmälan vid ej akuta ärenden

Fel som inte är akuta, dvs mindre allvarliga, anmäler du direkt via Mina sidor eller bostadsappen eller på vanlig arbetstid till din kvartersvärd. För övriga mer aktuta ärenden utanför ordinarie arbetstid läs mer om vår Jour.

Felanmälan på Mina sidor och i mobilen

Du kan registrera din felanmälan själv genom att logga in på Mina sidor eller i Bostadsappen. Felanmälan skickas direkt till din kvartersvärd som får upp den i sin mobiltelefon.

Inloggningsuppgifter

Dina koder är samma som du sökt lägenhet med. Har du glömt dina koder klicka på länken i inloggningsrutan så skickas nya koder till dig på det kontaktsätt du valt i din kundanmälan, e-post eller brev. Behöver du hjälp med dina inloggningsuppgifter kan du kontakta vår uthyrning på 0510‑770801.

Hur gör man felanmälan på Mina sidor?

  • Logga in och klicka på Felanmälan i rutan Funktioner.
  • Du kan göra felanmälan på alla dina objekt.
    Under ”Övrigt felanmälan” kan du t ex felanmäla gården, vinden, källare och soprum/sopkärl.
  • Kontrollera att ditt telefonnummer är rätt. Fyll i om kvartersvärden ska kontakta dig eller om du hänger nyckeln i TUB. Ingen nyckelhantering gäller för p-plats, gården mm.
  • Beskriv felet så tydligt som möjligt genom att välja i rutorna och skriv egen text på Övrig information om det behövs. Klicka sen på Skicka in felanmälan.

Du kan följa dina inskickade ärenden genom att klicka på Status.

Bostadsappen

Läs mer om AB Bostäders app och ladda ner den till din mobil eller läsplatta.

Sidan uppdaterad 2017-03-13

Tillbaka till toppen av sidan