Felanmälan

Felanmälan vid ej akuta ärenden

Fel som inte är akuta anmäler du via Mina sidor eller bostadsappen. På vanlig arbetstid kan du även anmäla via telefon till din kvartersvärd. För övriga mer aktuta ärenden utanför ordinarie arbetstid läs mer om vår Jour.

Felanmälan på Mina sidor och i mobilen

Du kan registrera din felanmälan själv genom att logga in på Mina sidor eller i Bostadsappen. Felanmälan skickas direkt till din kvartersvärd som får upp den i sin mobiltelefon.

Inloggningsuppgifter

Dina koder är samma som du sökt lägenhet med. Har du glömt dina koder klicka på länken i inloggningsrutan så skickas nya koder till dig på det kontaktsätt du valt i din kundanmälan, e-post eller brev. Behöver du hjälp med dina inloggningsuppgifter kan du kontakta vår uthyrning på 0510‑770801.

Hur gör man felanmälan på Mina sidor?

  • Logga in och klicka på Felanmälan i rutan Funktioner.
  • Du kan följa dina inskickade ärenden genom att klicka på Statusraden.
  • Du gör en ny felanmälan genom att klicka på knappen Felanmäl. Du kan felanmäla på alla objekt du hyr och under ”Övrigt felanmälan” kan du t ex felanmäla gården, vinden, källare och soprum/sopkärl.
  • Kontrollera att ditt telefonnummer är rätt. Fyll i om kvartersvärden ska kontakta dig eller om du hänger nyckeln i TUB. Ingen nyckelhantering gäller för p-plats, gården mm.
  • Beskriv felet så tydligt som möjligt genom att välja i rutorna och skriv egen text på Övrig information om det behövs. Klicka sen på Skicka in felanmälan.

Hur gör man felanmälan i bostadsappen?

  • Logga in i eller öppna appen.
  • Klicka på menystrecken upp till vänster. Välj Mina Sidor.
  • Välj Felanmälan. Här kan du följa status på inskickade ärenden och registrera nya.

Bostadsappen

Läs mer om AB Bostäders app och ladda ner den till din mobil eller läsplatta.

Sidan uppdaterad 2019-07-22

Tillbaka till toppen av sidan