Jour

Till AB Bostäders Fastighetsjour kan du ringa om du råkar ut för något akut problem i din lägenhet eller fastighet efter ordinarie arbetstid. Du kan också ringa jouren om du drabbas av allvarliga grannstörningar under kvällar och helger. Läs mer om Störningar här.

Fastighetsjour telefon 0510−20150
Vardagar 16.00–07.00 och hela dygnet lördag, söndag och helgdag.

Vid akuta problem under dagtid kontaktar du din kvartersvärd.

Akuta problem

Till akuta problem hör sådant som måste åtgärdas omedelbart för att inte problemen ska förvärras. Det kan vara vattenläckor, stopp i avlopp eller toalett, en kyl/frys som inte fungerar eller en hiss som stannat.

Kontrollera själv

Försvinner strömmen i din lägenhet är det bra om du först kontrollerar om det gäller hela trappuppgången eller bara din lägenhet. Är det bara din lägenhet som är strömlös? Prova då gärna om det räcker med att byta en säkring i proppskåpet, som sitter i hallen i de flesta lägenheter. Är det stopp i handfat eller diskho kan det vara vattenlåset som behöver rensas. Det gör du enkelt själv.

Upplåsning

Om du har låst dig ute kan du under vissa förutsättningar få hjälp av jouren mot en avgift. För att vi ska kunna hjälpa dig måste du

  • finnas med på hyresavtalet
  • kunna legitimera dig
  • ha nyckel i tub, din lägenhetsnyckel måste finnas i kedjan på dörrens insida. Saknas nyckel i tub kan vi tyvärr inte hjälpa dig.
  • betala avgiften för upplåsning på faktura till den som låser upp för dig.

Felanmäla TV, bredband och telefoni

Vid fel på TV-, bredband- och telefonitjänster anmäler du felet direkt till den leverantör du har avtal med.

Sidan uppdaterad 2017-12-19

Tillbaka till toppen av sidan